Forums

e107 cms nl .7xx :: Forums :: Overige :: Ditjes en Datjes

<< Voorgaande discussie | Volgende discussie >>
Versie 1.0.4 Forum refreshed niet automatisch bij plaatsen bericht.
Moderators: Alex vW, meneer, Addy, funkyfly, aidee, erje, Tgtje, marj
Auteur Bericht
starbert
ma 28 aug 2017, 20:47:32
Geregistreerde deelnemer #5305
Sinds kort refreshed het forum niet meer automatisch wanneer je een bericht plaatst. Wanneer je de site opnieuw laadt in de browser, staat het nieuwe bericht er wel. Ook worden er geen email-notificaties meer verstuurd. Hoe kan ik dit oplossen?
Terug omhoog
Tgtje
vr 15 sep 2017, 20:08:03

Geregistreerde deelnemer #1902

Oeiii beetje erg laat, maar persoonlijk vlieg ik over de oude v1 site, valt niet altijd op..Maar oke
Beter laat dan nooit.

Zoals ik vermoedt is het andere onderwerp hieraan gerelateerd.
Waarschijnlijk loop je tegen de php versies op de server aan.
V1 draait nog wel best goed hoor, maar wanneer php versies van 5.3.6 en hoger gaan draaien op de servers (veel hebben al bijna standaard 7) ontstaan er problemen (intern) met de php codering in bestanden.
De 2e mogelijkheid is dan ook weer de sql versie..Alles gaat vooruit ( in principe is MySql niet meer standaard in gebruik), dus ook daar komen de oudere bestanden mogelijk in opspraak..

Wanneer alles op de servers wordt/is vernieuwd naar jongere varianten, tsja dan stopt het ook voor v1.
Het is moeilijk uit te zoeken waar en hoe (vooropgesteld dat je WEL nog mogelijkheden krijgt aangereikt door de hoster voor gebruik van oudere serverinstellingen). Het lijkt me gewoon het beste door Firefox te gebruiken, en de add-on voor 107 te downloaden (inloggen op je site wanneer je dat gebruikt), dan geeft de debugger mogelijk aan..waar je problemen zitten (of kunnen zijn). 
https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/e107-debugger/
Persoonlijk aan de hand van omschrijving denk ik aan de versies die draaien..  Ben je nog niet aan het experimenteren geweest met v2 ?  Die is toch vrij stabiel hoor (en stukken verder als de oudere alpha van een tijd terug)..

Probeer eens de debugger en plaats wat terug. Misschien is er iets aan te doen (maar kijk aub vooruit in de toekomst).

[ Bijgewerkt vr 15 sep 2017, 20:10:38 ]
Terug omhoog
Website

Ga naar:     Terug omhoog

Publiceer deze discussie: RSS 0.92 Publiceer deze discussie: RSS 2.0 Publiceer deze discussie: RDF