Forums

  • Leotgtje

    mogelijk dit probleem ?

    Fout bij brontoewijzing: Error: request failed with status 404
    Bron-URL: https://e107.nl/e107_themes/bootstrap_5_classic/js/bootstrap.bundle.min.js
    Brontoewijzings-URL: bootstrap.bundle.min.js.map

     
  • 4 maanden geleden
    do dec. 14 2023, 09:11P.M.Alex
    Alex

    Hi Leo,

    thx, dat is een verwijzing die ik vergeten was eruit te halen, is nu weg... heeft te maken met waar de opbouw van het bestand vandaan komt, scss heet dat gelof ik heeft verder op een werkende website geen nut...

    Ik zal de emoticons weer aanzetten en kijken of de 404 weg blijft smile

    En ik heb je melding verplaatst zet dit soor dingen altijd onder e107.nl, daar gaat het over hihihi (en testje of dat nog werkt...!)

     
  • Leotgtje
    is deze misschien van invloed (net tegenaan gelopen) https://github.com/phpmd/phpmd/issues/853
     
  • Alex

    Hi leo,

    ik geef het even op, in versie 2.3.3 van e107 is het probleem er niet dus ik vermoed dat het te maken heeft met https://github.com/e107inc/e107/issues/4501

    Ik wilde gewoon zeker weten dat de veranderingen aan het thema niet de oorzaak waren, ik heb nu het thema getest op een domein met de 2.3.3 versie met BS 5.3.2 en fontawesome 6 en dan is het probleem er gewoon niet, het is wel grappig om te kijken hoe het allemaal werkt maar dit gaat voor nu gewoon te ver voor mij.

    Ik laat de emoticons hier even uit, wel e107 bijgewerkt naar de git van vandaag (16-12-2023)... over een maandje lachen we hierom smile

     
  • 4 maanden geleden
    do dec. 21 2023, 10:42A.M.Leotgtje
    Leotgtje

    ok, weet nog minder van coderen dan jou, maar soms...

    ga ik dingen in mijn hoofd combineren, zoek ik naar overeenkomende zaken, en soms lijken er wel dingen op te vallen, in die combinatie.

    Meeste dingen (token) lijken rond tiny te zijn ontstaan ( en we weten dat v4 al oudje is) her en der zijn natuurlijk wijzigingen door gevoerd.

    Gedachtengang verwijst mij steeds naar : doe ik een aanpassing (emo plaatsen is er ook een), denk ik aan dingen als editten.

    Beetje door de codes her en der gezocht en gezocht naar verband. Misschien beetje 'toverbal' kijken, maar (kan het niet anders uitleggen) wijst het mij naar dit stuk  . en vervolgens iets dieper naar hier

    weet niet of het dat zou kunnen zijn, maar 'gevoel' stuurt mij daar heen (wetend dat ik af en toe vreemd inzicht/reactie heb).

     
  • 4 maanden geleden
    do dec. 21 2023, 03:30P.M.Alex
    Alex

    Leo,

    ik had de tinymce5 hier geinstalleerd en die werkt op de emotes na perfect, nu weer de oude tiny4 erin gezet, je kan dat gewoon wisselen daarom zo mooi als plugin.. ik kan je gedachtengang wel volgen en vergis je niet ik ben niet zo goed in coderen maar wat ik wel heel goed kan is verschillen of foutjes zien, als het al een keertje is gedaan kan ik vrij vlot het toepassen in een nieuwe versie van Bootstrap of tinymce maar iets nieuw maken heb ook ik hulp bij nodig hoor, het is alleen jammer dat je van de devs echt niets verneemt op git, het zou toch ook voor hun noodzakelijk moeten zijn om tiny bij te werken, de ondersteuning op updates voor 4 is allang verlopen, je moet naar tiny5 LTE of versie 6 om veilig te zijn...  Ook Jimako ergert zich aan de ontbrekende hulp, we doen dit allemaal in het openbaar om e107 vooruit te helpen...

    Maar ik kan nog geen verband zien met de ontbrekende token, de melding is ook vrij vaag en verschijnt bijna bij willekeur... en Moc zou erin duiken dus ik laat het even daarbij, eerst proberen de emotes in tiny 5 voor elkaar te krijgen, dan kan ik de chatbox misschien wel ombouwen met een uitgeklede tiny erin zoals op LINK te zien is, als je daar gaat typen werkt dat precies zoals ik het voor me zie met tiny emoticons....

    Weet je nog dat er een mogelijkheid in e107 zit om direct aan de voorkant tekst te wijzigen... ik denk denk dat de codes die jij hebt gevonden daar voor zijn.... ik kijk nog verder!

     
  • 4 maanden geleden
    do dec. 21 2023, 05:36P.M.Alex
    Alex

    Leo,

    ik heb de oplossing doorgegeven op https://github.com/e107inc/e107/discussions/5127

    3 weken heeft het geduurd, echt waar, 3WEKEN! wat was de foutmelding, missing e-token als je de emoticons zichtbaar had op je website in de chatbox maar ook in de tinymce... dus dacht ik vandaag wat geeft nu eigenlijk de melding, de link naar het bestand wat gezocht wordt als laatste emote... maar dat bestand is er niet, het gaat om de code.... Wat nu als ik eens een leeg bestand toevoeg aan de emoticons... en ik noem het 'e-token' eens kijken wat er dan gebeurd... Nou er komt geen melding meer, of het de juiste oplossing is, vast niet maar ik krijg nu geen error 404  pagina meer als ik uitlog op e107.nl!

    Toen dacht ik ik zal eens een andere emoticons pakket aktiveren en toen hopla foutmelding in Tiny, ik vermoed dat er teveel smilys in zitten maar ik ga daar later naar kijken...

     
  • Alex

    Nou het heeft wat tijd nodig gehad maar het is opgelost, ik heb een exacte kopie gemaakt opgebouwd met nieuwe bestanden op een ander domein, maar de database van e107 niet geimporteerd... ik kreeg het daar niet voor elkaar om dezelfde foutmelding te krijgen.... Dus alle bestanden vergeleken met winmerge (echt een superprogramma!) en alle oude rotzooi verwijderd, de bestanden inspecteur die werkt bij een officiele versie kan je dus niet geheel vertrouwen...

    Maar probleem token was er nog steeds, bleek dat de vermelding van de extra emote met e-token in de database terecht is gekomen op de een of andere manier...

    Deze vermelding verwijderd en ik heb de fout niet meer gezien. daarom was de website even op onderhoud vanmorgen, alles is nu schoon, opgepoetst en werkt, als je nog iets tegen komt lees ik het graag!

    Zie ook https://github.com/e107inc/e107/discussions/5127#discussioncomment-7920472

     

Moderator(-en):
Laatste Berichten

  Discussie Gebruiker Bekeken Reacties Laatste bericht
Vstore perikelen (Vertaling van e107) Leotgtje 53394 55 Leotgtje
vr mrt. 29 2024, 07:45P.M. 
new showcase (Questions in English) Jimako 811 5 aducom
ma feb. 19 2024, 01:09P.M. 
Wie kent deze melding.. (Ditjes en Datjes) erje 795 3 erje
wo jan. 10 2024, 11:02P.M. 
SourceForge commit (Vertaling van e107) Leotgtje 1008 7 Alex
vr dec. 22 2023, 10:19P.M. 
chat emo (e107.nl) Leotgtje 999 7 Alex
vr dec. 22 2023, 01:43P.M. 
ze zijn weer bezig (Ditjes en Datjes) Leotgtje 3151 5 Alex
di dec. 12 2023, 08:58P.M. 
2FA plugin (Vertaling van e107) Leotgtje 901 1 Tijn
di dec. 12 2023, 07:45P.M. 
Thema e107.nl (e107.nl) Alex 1068 3 Alex
za dec. 09 2023, 01:22P.M. 
FAQ op e107.nl (e107.nl) Alex 775 0 -
 
interne update via systeem (Installatie van e107) Leotgtje 1134 3 Leotgtje
vr dec. 01 2023, 12:01P.M. 
Discussies: 88 | Reacties: 538 | Bekeken: 513033
Online
  • Online8
  • Leden: 0
  • Nieuwste lid:
  • Totaal geregistreerde leden.36
  • Max. gelijk online: 201
Laatst Gezien Menu