Forums

  • Leotgtje
    Even verduidelijken: het gaat over de core import, niet de phpbb plugin uit v1 .
     
  • JohnT
    Klopt ik heb een kale install van E107 gedaan en daarin de import plugin geactiveerd.

    JohnT
     
  • Leotgtje

    ik meldde het even omdat het niet over de plugin als zodanig ging.
    In kort wat ik deed : laatste versie e107; DAN het e107 forum activeren en een forum aangemaakt, zodat er iets bestaat..daarna bb3 v 3.3 geinstalleerd (map=phpbb3 naast alle andere hoofdmappen.
    Dan alles van bb3 sql in zelfde dbase. En dan pas in admin import activeren.. (fout/waarschuwingen zijn ook omdat er al een forum (e107) is, dus ietwat dubbel.. dat is begrijpelijk, maar noodzaak.. en dat was het.
    De rest staat in een eerder bericht.
    Ben dus alleen mijn admin kwijt omdat ik in e107 anders heet dan in bb3..bb3 overschrijft dat..(dat vindt ik dus niet echt correct... (begrijp het wel, omdat men verwacht dat een zelfde admin dat doet en geen buitenstaander..).

     
  • JohnT
    Bedankt voor de moeite zal er nog is naar kijken.

    Overigens, je moet wel de forum plugin activeren maar GEEN forums/boards aanmaken. Volgens mij (als ik het mij goed herinner kun je PHPBB admin uitsluiten van de import.

    Maar daarna is er nog genoeg werk. De tags van PHPBB zoals [img] worden niet herkent door het E107 forum dus al je plaatjes moet je ook bij langs gaan om de links te corrigeren. Maar dit zou nog direct in de database kunnen.

    JohnT
     
  • Leotgtje
    Ik denk dat er iets fout gaat...Mogelijk is dat geen forums hebben misschien juist, maar dat heb ik niet getest. Ik ga uit van een bestaand (ahum) iets: maw ik heb reeds een forum maar wil dat van bb3 erin dus..>opzet.
    bbcode [img] wordt gebruikt in e107 .. ik weet niet of bb3 die als bijlage ziet : zo ja, dan wel dus..
    je kan admin niet uitsluiten tenzij je dat op een andere manier voor aanpakt.
    links correctie> zal een verwijzing zijn naar een map in de bb3 root( die zou dus dan door jou moeten worden overgeplaatst > niet vergeten dat je pad verandert doordat je bb3 een onderdeel ergens anders maakt op een root.
     
  • JohnT
    Mijn redenatie is dat je de inhoud van PHPBB3 importeert in het E107 forum. Daarna is de admin van E107 automatisch ook admin van PHPBB3 want in principe bestaat dat niet meer en is het na import het forum van E107 geworden.

    Over de afbeelding, dat was een gedachte mogelijk gebruiken beide forums verschillende middelen om naar een afbeelding te verwijzen, ik heb dit niet kunnen uitproberen omdat ik het importeren niet voor elkaar krijg.

    JohnT
     
  • JohnT
    Oeps ben er achter waarom het niet werkt. Alles opnieuw gedaan en wat beter op het scherm gekeken bleek de PHPBB tabel prefix niet goed te zijn. (er van uitgaande dat de standaard goed was) Ben hard toe aan een andere bril.

    Nogmaals bedankt voor het meedenken, misschien hebben anderen nog iets aan dit avontuur.

    JohnT
     
  • Leotgtje
    Bedankt voor de info JohnT, maar die admin das ietwat anders dan dus zou moeten, ook al is dat aan te passen.
    Maar heb je nou succes geboekt? Daar kom ik dus nou niet achter...
     
  • 3 jaren geleden
    ma jun. 01 2020, 08:59A.M.JohnT
    JohnT
    Succes, jawel de forums, berichten,reacties en users zijn netjes geïmporteerd.

    Wat ik wel mis zijn het aantal topics en reacties deze staan allemaal op nul.

    Verder de links naar de plaatjes maar daar kom ik wel uit. Wat wel mooi is is dat er in het bericht van E107 forum een melding staat van de missende bestanden. In deze melding kan ik zien waar de bestanden thuis horen.

    Nu uitvogelen hoe ik het forum op de website in beeld krijg.

    Forum

    JohnT
     
  • Leotgtje

    Sitelinks ? main > ..plug/forum php > ala oud gebruik
    Normaal tegenwoordig is dat middels SEF > forum main link met als SEF> index
    Zie ook beheer/ URL instellingen 3e link linkerkant // kijk voor forum of aan/uit

    En bedankt voor deze info. dan kunnen we wat verspreiden.... wink

    blijf je toch even lastigvallen..welke bb3 versie had u?

    q : Wat ik wel mis zijn het aantal topics en reacties deze staan allemaal op nul.

    Oke brrrrrrrrr  wat als je in forum opties laat herberekenen? ( zou het niet zomaar zonder nieuwe backup doen; misschien gaat het daar alsnog fout).

     

Moderator(-en):
Laatste Berichten

  Discussie Gebruiker Bekeken Reacties Laatste bericht
new showcase (Questions in English) Jimako 511 5 aducom
ma feb. 19 2024, 12:09P.M. 
Wie kent deze melding.. (Ditjes en Datjes) erje 563 3 erje
wo jan. 10 2024, 10:02P.M. 
SourceForge commit (Vertaling van e107) Leotgtje 670 7 Alex
vr dec. 22 2023, 09:19P.M. 
chat emo (e107.nl) Leotgtje 718 7 Alex
vr dec. 22 2023, 12:43P.M. 
ze zijn weer bezig (Ditjes en Datjes) Leotgtje 2928 5 Alex
di dec. 12 2023, 07:58P.M. 
2FA plugin (Vertaling van e107) Leotgtje 585 1 Tijn
di dec. 12 2023, 06:45P.M. 
Thema e107.nl (e107.nl) Alex 772 3 Alex
za dec. 09 2023, 12:22P.M. 
FAQ op e107.nl (e107.nl) Alex 528 0 -
 
interne update via systeem (Installatie van e107) Leotgtje 864 3 Leotgtje
vr dec. 01 2023, 11:01A.M. 
SourceForge (Vertaling van e107) Leotgtje 630 2 Leotgtje
vr dec. 01 2023, 10:52A.M. 
Discussies: 88 | Reacties: 537 | Bekeken: 506218
Online
  • Online2
  • Leden: 0
  • Nieuwste lid:
  • Totaal geregistreerde leden.36
  • Max. gelijk online: 201
Laatst Gezien Menu