Forums

  • rein
    Ik heb inmiddels een tweede site overgezet van V1 naar V2. Die site is een stuk eenvoudiger van opzet dan de eerste, zodat dat een fluitje van een cent zou moeten zijn. Dat was het ook en het front-end werkt ook perfect.
    Het probleem zit in het back-end. Hoewel ik de hoofdbeheerder ben, zie ik geen enkele pagina in het overzicht van maatwerkpagina's, ik zie (daar) ook geen gegevens van gebruikers (wel via het front-end), ik zie geen plugins. Kortom: alles waar je alles hoofdbeheerder toegang toe hebt, zie ik niet verschijnen. Op de lokale server (waarvandaan ik de database heb geüpload) zie ik dat allemaal wel, zoals het hoort.

    In de database, zowel lokaal als op de server, zijn de tabellen gewoon aanwezig en ook gevuld. Zoals ik al schreef: ook het front-end werkt normaal. Het is misschien een dingetje met bevoegdheden, maar die zijn lokaal en op de server exact gelijk.
    En nu ik dit schrijf, bedenk ik me, dat ik al eerder iets dergelijks ben tegengekomen. Toen ging het om sitelinks die niet zichtbaar waren.
    Ik ga dus nu eerst proberen om de gebruikersklassen opnieuw te ordenen en dan zien we wel verder.
     
  • Leotgtje
    Lijkt verdacht veel dat database updates niet zijn doorlopen, maar dat is een veronderstelling. Denk je er wel aan dat je ook de taalbestanden op gelijk niveau (versie) brengt? Ook al is er back compatability, niet elke nieuwe gebruikt lan staat erin.
    Voorbeeld > een nieuwe LAN voor sitelinks (heet nu navigatie)staat er in, maar niet in de oude. Dat is er een die zeker problemen zou kunnen opleveren. Onder php 8 crasht hij als hij er niet is, en het ligt aan je systeem of browser of je wel of niet een foutmelding krijgt (norm zou dan een blanke pagina zijn).
    Dus advies : gebruik het laatste taalpakket (er staan er hier op de site maar ook op (evt via org) of https://github.com/e107translations (kijk dan bij releases rechtse zijde na taalkeuze).
     
  • rein
    Bedankt voor je antwoord. Het probleem had inderdaad te maken met de database. Ik had per abuis de back-up van de "oude" database geïmporteerd in plaats van de export van de nieuwe.
    Het effect was natuurlijk hetzelfde als wat jij aangaf: de database was niet geüpdatet. Nu ik de nieuwe heb geïmporteerd werkt alles weer naar behoren.
    Probleem opgelost!
     

Moderator(-en):
Laatste Berichten

  Discussie Gebruiker Bekeken Reacties Laatste bericht
new showcase (Questions in English) Jimako 432 5 aducom
ma feb. 19 2024, 12:09P.M. 
Wie kent deze melding.. (Ditjes en Datjes) erje 499 3 erje
wo jan. 10 2024, 10:02P.M. 
SourceForge commit (Vertaling van e107) Leotgtje 587 7 Alex
vr dec. 22 2023, 09:19P.M. 
chat emo (e107.nl) Leotgtje 641 7 Alex
vr dec. 22 2023, 12:43P.M. 
ze zijn weer bezig (Ditjes en Datjes) Leotgtje 2872 5 Alex
di dec. 12 2023, 07:58P.M. 
2FA plugin (Vertaling van e107) Leotgtje 523 1 Tijn
di dec. 12 2023, 06:45P.M. 
Thema e107.nl (e107.nl) Alex 708 3 Alex
za dec. 09 2023, 12:22P.M. 
FAQ op e107.nl (e107.nl) Alex 479 0 -
 
interne update via systeem (Installatie van e107) Leotgtje 797 3 Leotgtje
vr dec. 01 2023, 11:01A.M. 
SourceForge (Vertaling van e107) Leotgtje 572 2 Leotgtje
vr dec. 01 2023, 10:52A.M. 
Discussies: 88 | Reacties: 537 | Bekeken: 504107
Online
  • Online2
  • Leden: 0
  • Nieuwste lid:
  • Totaal geregistreerde leden.36
  • Max. gelijk online: 201
Laatst Gezien Menu